Γιατί πρέπει να απαγορεύουμε τη λήψη φωτογραφιών κατά τη φροντίδα ασθενών;

Σε περιστατικά που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι διασώστες (και οι ναυαγοσώστες), θα έπρεπε να απαγορεύουν τη λήψη φωτογραφιών ενώ φροντίζουν ασθενείς απο τους παριστάμενους στο χώρο του συμβάντος 

Γιατί θα πρεπει να μην επιτρέπουμε τη λήψη φωτογραφιών κατα την αντιμετώπιση περιστατικών. 

Σε διαφύλαξη της ιδιωτικότητας με σεβασμό και αξιοπρέπεια του ασθενούς, σε μια επείγουσα κατάσταση, καθως ο ασθενής μπορεί να είναι τραυματισμένος, αναίσθητος ή να περνά μια πολύ δύσκολη στιγμή θα πρέπει να προστατεύεται η ιδιωτικότητα του. Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να γίνεται σεβαστή η κατάσταση της υγείας του και η εικόνα του.

Επικαλούμενοι το επαγγελματικό απόρρητο, οι διασώστες καθώς διαχειρίζονται ευαίσθητες πληροφορίες για την υγειονομική κατάσταση του πάσχοντα,  δεν θα πρέπει να δημοσιοποιούνται.

Η λήψη φωτογραφιών ή βιντεοληπτικου υλικού μπορεί να δυσχεράνει το έργο του διασώστη και να καθυστερήσει την παροχή φροντίδας. Ενω η δημοσίευση εικόνων χωρίς άδεια βασει της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων μπορεί να επιφέρει νομικές συνέπειες.

Θα ήταν θεμιτό και ηθικο, για το σεβασμό στην ιδιωτικότητα του ασθενούς να αποφεύγεται  η λήψη φωτογραφιών και βίντεο. Ενω κατα την φροντίδα του ασθενούς, εγείρονται και νομικά ζητήματα και οφείλουμε να αποφύγουμε  τις οποίες περιπλοκές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τολό Αργολίδας: Χωρίς αισθήσεις ανασύρθηκε κολυμβήτρια- "Δεν ειχε κατάλληλο διασωστικό εξοπλισμό ο ναυαγοσώστης- Έφεραν πυροσβεστήρα αντι για φιάλη Οξυγόνου"

Χανιά: Διασώστες του ΕΚΑΒ κλήθηκαν σε πνιγμό κι ελέγχονται στο πλαίσιο της προανάκρισης με δικογραφία του ΛΣ

Χαλκιδική: Έξι άτομα και η ναυαγοσώστρια της Κατασκήνωσης, δικάζονται για τον πνιγμό της 8χρονης Αγγελικής, στην πισίνα της εγκατάστασης