Ηράκλειο: Στην Εισαγγελία ο Δήμαρχος Χερσονήσου για τη ναυαγοσωστική κάλυψη
Δικογραφία σε βάρος των Δημάρχων σε περίπτωση έκτακτου συμβάντος - Ακόμη στο «περίμενε» για την παραχώρηση των παραλιών
Στην Εισαγγελία βρέθηκε, το πρωί της Τετάρτης (03/06) ο Δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης συνοδευόμενος από τον νομικό σύμβουλο του Δήμου, για το επείγον θέμα της ναυαγοσωστικής κάλυψης στον τουριστικό δήμο του Ηρακλείου, καθώς ο διαγωνισμός για την πρόσληψη ναυαγοσωστών κυρώθηκε άγονος.Προς υποστήριξη του Δήμου, κατατέθηκε πλήρης φάκελος, προκειμένου να ενημερώσει την Εισαγγελία ότι έγιναν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες από το νόμο, ωστόσο δεν βρέθηκε κανένας ανάδοχος για τις 46 θέσεις ναυαγοσωστών κι ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί νομική λύση ή κάλυψη.
«Είναι η ενήμερη η Κτηματική υπηρεσία του Ηρακλείου, η οποία είναι η μόνη, η οποία έχει ανταποκριθεί και ζητάει με αλλεπάλληλα έγγραφα να προκύψει λύση. Και η λύση που προκύπτει είναι - μέχρις ότου λυθεί το πρόβλημα για τις τιμές της επιπλέον που ζητάνε οι ναυαγοσώστες, το κόστος και τη διάρκεια της απασχόλησης - να μπορέσουν να αναθέσουν την υποχρέωση στους παραχωρησιούχους, αυτούς δηλαδή που διαθέτουν τις παραλίες, όπως το προβλέπει ο νόμος - για να λυθεί το θέμα.
Το Υπουργείο Οικονομικών επικαλείται ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμα η κοινή υπουργική απόφαση, όμως ο νόμος είναι σε ισχύ δύο χρόνια. Είναι υποχρέωση κι ευθύνη τους που δεν έχουν εκδώσει ακόμα την κοινή υπουργική απόφαση. Και εν πάση περιπτώσει, εμείς συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση, τη συζήτηση με τις σχολές ναυαγοσωστικής» - αναφέρει στη «Νέα Κρήτη» και το neakriti.gr ο Δήμαρχος Χερσονήσου παραπέμποντας στην πρόβλεψη του νόμου 4412/2016 για απευθείας ανάθεση στο ποσό που θα απαιτηθεί βάσει των θέσεων που θα καλυφθούν.
Τουριστικός προορισμός «πρώτης γραμμής» … χωρίς ασφάλεια στην παραλία
Το ζητούμενο, τονίζει ο κ.Δοξαστάκης είναι να «μπορέσουμε να βρούμε μια λύση σε συνεργασία και με τους ξενοδόχους, ώστε να μην συνεχίσει να υπάρχει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση: ένας τόπος, κατεξοχήν τουριστικός, που προσδοκά και περιμένει πολλά από τον Τουρισμό, να μην έχει ναυαγοσώστη στην παραλία!»
Στην ίδια κατάσταση και ο Δήμος Αγίου Νικολάου που προκήρυξε μεν διαγωνισμό για τις πολυσύχναστες παραλίες που βρίσκονται υπό την ευθύνη του, ο διαγωνισμός απέβη άγονος, χωρις εκδήλωση ενδιαφέροντος ενδιαφέρον από Ναυαγοσωστικες Εταιρείες. Ο Δήμος Αγίου Νικολάου, υπό την πίεση του χρόνου, βρίσκεται σε διαδικασία ανάθεσης, ευελπιστώντας αυτή τη φορά να βρεθούν ενδιαφερόμενοι να στελεχώσουν τους πύργους των ναυαγοσωστών.
«Είμαστε στη διαδικασία ανάθεσης. Έχουμε κι εμείς τα θέματα που έχει η Χερσόνησος και άλλες περιοχές. Δεν έχουμε ευθύνη γι' αυτό, όμως, δεν ελέγχουμε την αγορά. Εμείς κάναμε τις ενέργειες για να έχουμε ναυαγωσόστες και προσπαθούμε με τις διαδικασίες που μας επιτρέπει ο νόμος. Ήταν άγονος ο διαγωνισμός και επανακαταθέτουμε διαγωνισμό για τις παραλίες που υποχρεούμαστε - τις πολυσύχναστες» - είπε στη «Νέα Κρήτη» και το neakriti.gr ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου, Μανώλης Μενεγάκης.
Εκτεθειμένοι οι Δήμοι
«Η Εισαγγελέας ήταν ξεκάθαρη. Αν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα, θα σχηματιστεί δικογραφία. Όσοι δεν έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους, εγκαλούνται, διώκονται» - τονίζει ο Ζαχαρίας Δοξαστάκης.
Τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν τους όρους εργασίας των ναυαγοσωστών (αμοιβές, διάρκεια απασχόλησης, κάλυψη στέγης και σίτισης) και τη δυσκολία να παραχωρηθούν οι παραλίες.
«Όλα αυτά είναι ζητήματα που τα έχει δημιουργήσει - το έχουμε επισημάνει πάρα πολλές φορές - ο νόμος 5092 του 2024» - αναφέρει ο Δήμαρχος, τονίζοντας ότι σήμερα, στους επαγγελματίες επιβάλλεται το τετραπλάσιο πρόστιμο για μία αυθαίρετη - μικρής κλίμακας - χρήση και επίσης τους δεσμεύεται το ΑΦΜ για 10 χρόνια μέχρι τον δεύτερο βαθμό συγγενών!
Ο ίδιος αναφερόμενος στον ελεύθερο χώρο της παραλίας, σημείωσε την ανάγκη για… ισορροπία: «Το κίνημα της πετσέτας δεν πρέπει να επισκιάσει όλα τα άλλα. Κανείς δεν διαφωνεί, να διασφαλίζεται ελεύθερος χώρος και υπάρχει ελεύθερος χώρος». Κάνοντας μια βόλτα ο ίδιος στις παραλίες, αναφέρει ότι διαπίστωσε πως οι επαγγελματίες έχουν αφήσει το χώρο που ορίζει ο νόμος και μπορεί όποιος επιθυμεί - χωρίς να μισθώσει ξαπλώστρα ή ομπρέλα - με δικά του μέσα να απολαύσει το μπάνιο του, τη θάλασσα με ασφάλεια, σε καθαρό περιβάλλον.
Ο Δήμαρχος ασκεί έντονη κριτική όμως και στο αθηνοκεντρικό κράτος, που αντί να διευκολύνει, υπονομεύει την αποκέντρωση, ενώ την ίδια ώρα μεταβιβάζει αρμοδιότητες, χωρίς πόρους! «Θέλει όλα να τα ελέγχει και να τα κρατά. Σε εμάς - παρά το ότι συζητείται ότι το 1 εκ. ευρώ είναι λίγο ποσό, το Υπουργείο Εσωτερικών μας δίδει 440.000 το χρόνο για ναυαγοσωστική κάλυψη κι εμείς χρηματοδοτούμε από τους πόρους των δημοτών μας. Και είμαστε ο δεύτερος δήμος στη χώρα, μετά τη Ρόδο!» - τονίζει με έμφαση. Προσθέτει, δε, ότι ο Δήμος ακόμη… περιμένει το 60% των εσόδων που προέκυψαν από τις παραλίες του το 2024 και το 2025!
________________
* neakriti.gr, Κατερίνα Παντινάκη

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.
Θα λάβετε άμεσα σχετική ενημέρωση.
LifeguardsNews